Jaki kształt opakowania warto wybrać?

Kupuje się oczami, dlatego opakowanie produktu w procesie sprzedaży odgrywa bardzo istotną rolę. Ale wygląd to nie wszystko. Opakowanie ma również za zadanie ochronę towaru podczas transportu, a także poinformowanie Klienta o najważniejszych cechach kupowanej rzeczy. Czym zatem należy się kierować, by jak najlepiej dopasować opakowanie do produktu i jego kształtu?

Czym kierować się przy dobieraniu opakowania do produktu?

Bez względu na wielkość towaru i jego przeznaczenie, opakowanie produktu powinno być funkcjonalne, tanie i po prostu ładne. Przede wszystkim musi chronić zawartość przed mechanicznym uszkodzeniem, czyli zarysowaniem lub potłuczeniem, ale także przed warunkami środowiskowymi. Jego cena powinna być adekwatna do zawartości – należy jednak uważać, by niskie koszty nie wpłynęły na jego jakość. Istotny jest także design opakowania produktu. Muszą się na nim znaleźć wszystkie dane, które są wymagane przepisami prawa. Jednocześnie zawarte informacje nie powinny wpływać na wrażenie estetyczne. Tu niezbędna może się okazać pomoc dobrego grafika. Zastosowane wzornictwo powinno nawiązywać do najnowszych trendów. Ale liczy się także kolorystyka opakowanie oraz jego kształt.

Wielkość i kształt opakowania

Wielkość i kształt opakowania powinny być starannie przemyślane, ponieważ mogą mieć wpływ na decyzje zakupowe. Dlaczego? Towary premium zwykle sprzedawane są w mniejszych opakowaniach, które wyglądają na bardziej eleganckie. Ponadto wielkie kartony w sklepie ustawiane są na niższych półkach, a tym samym są mnie widoczne dla osób kupujących. Największym zainteresowaniem cieszą się towary umieszczone na poziomie wzroku, czyli te w delikatnych i regularnych opakowaniach. Produkty o finezyjnych kształtach również można opakować w standardowe pudełka, które ładnie wyglądają na półce i mieszczą się w opakowaniu zbiorczym. Wystarczy zadbać, by znalazły się w nim dodatkowe wypełniacze, które zabezpieczą zawartość.

Ta strona wykorzystuje pliki cookie zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Pliki te wykorzystywane są do gromadzenia statystyk odwiedzin naszej witryny.

zamknij
Jesteśmy na Facebook Facebook
Jesteśmy na GMB GMB